Menu Luk

Betalt annoncering med Google Ads – er det noget for nye virksomheder?

Hvis du er en ny virksomhed, ved du det godt. Medmindre du har et enestående og spektakulært hyped produkt, kommer kunderne ikke af sig selv. Tværtimod er du trådt ind på et marked, hvor der med stor sandsynlighed er stor konkurrence og kamp om kundernes gejst. For de fleste virksomheder vil det derfor være interessant at komme ud og markedsføre sig selv online. Der er trods alt mange kunder, der finder varer og services via webmediet.

For dig, der gerne vil hurtigt ud at være synlig, er der særligt en annonceringsform, som er meget interessant: Google Ads.

Derfor kan du få hurtig succes med Google Ads

Når du går i gang med Google Ads, vil du finde ud af, at der er en grund til, at det er så populær en markedsføringskanal.

Google Ads tilbyder at du mod betaling kan blive synlig, når en potentiel kunde foretager en søgning i Googles store, dominerende søgemaskine. Du får endda værktøjer stillet til rådighed, hvormed du kan gå ind og se, hvilke søgeord, dine kunder bruger for at finde services eller varer tilsvarende dine!

Men! Bemærk at Google Ads IKKE bare er en auktion for dem med flest penge. Bag ved det gennemtænkte auktionssystem, finder du nemlig en sammensætning baseret på en kvalitetsscore. Denne score er ikke bare et udtryk for, om du nu også byder rigtigt på søgeordet, men om selve din hjemmeside er god (informativ, brugervenlig etc.) og om dine annoncer er gode. Den treenighed er med andre ord udslagsgivende for, om du bliver vist som en del af resultaterne.

Det gode er dog, at Google giver dig input til at optimere dine annoncer og kampagner. Men vær også her forsigtig! For Google kan desværre hurtigt bruge dine budgetter, hvis ikke du har styr på dit Ads-panel. Derfor kan Google ADS opsætning udført af et bureau være værd at investere i, hvis du ikke føler dig tryg nok selv.

Fordelen ved at vælge sådan en løsning er, at du får professionelle folk til at stå for opsætningen, hvilket typisk fører til flere konverteringer! Dertil kan disse fagfolk også hæve din kvalitetsscore ved at justere på dine sider, dine bud og dine annoncer, så du får mest mulig værdi for dit budget.

Husk løbende tilsyn!

Selv når dine Google Ads annoncer er opsat og kører, bør du være opmærksom på at vedligeholde dem. Det gør du ved at sikre, de kører og du f.eks. ikke pludselig byder for lidt på et søgeord, som er blevet populært. Dertil kan og bør du altid eksperimentere med at oprette forskellige annoncer og teste dem af, så du altid er klar over, hvad brugerne reagerer bedst på. På den måde er du igen med til at sikre, du får maksimalt afkast fra din investering.